6/26/2012

saved dogs from fire

love this story.

火災のあった家から救出された犬が蘇生をしてもらって助かる様子をみることができます。

6/25/2012

@ local cafe

This shop is my favorit. You can find linen & cotton clothes,kitchen were,accesaries and flowers.

you can enjoy jazz music.

got roses and hidrangea.

すでに何度かブログに載せている落ち着いた雰囲気の家の近所のカフェです。
ゆったりと寛げます。ジャズが流れていて、お花やなのでグリーンも楽しめます。
今日はカフェオレをいただきました。帰り際に紫陽花と薔薇を買い求めました。

sunny day

Black berry from our garden.

 It's been a little while we can enjoy nice sunny day.

basil.

forgot the name.

久しぶりにいいお天気でうれしい!上はブラックベリーの写真です。

6/24/2012

love this coordinate (from RDujour)



I personaly no need number 9 other than that love all!
9番が個人的にはいらないなと感じますが、あとは素敵!

6/22/2012

the park



went to big park after I saw my friend today. already very hot here.
友人と別れた後、公園を散歩しました。かなり今日は熱くてあまりうろうろせずに地下鉄に乗ってしまいました。今の季節が大好きです。緑が綺麗で。

dog cafe

Friend of mine is looking for renting office space now so I went to check what he found.
on the way to the office stopped cafe.

this place has a salon for the dogs. you can bring your dog with you and enjoy their healthy food and
drinks.

I ordered spinach, pineapple and yogurt drink. It was very tasty.

自分の会社のオフィススペースを探している友人が候補として見つけた部屋を見に行きました。
途中で見つけたカフェに寄りました。ドッグ・カフェでした。 トリミングのスペースもあるし、犬の洋服、雑貨のお店も入っています。 勿論犬と一緒にヘルシーな食べ物やドリンクを楽しめます。
野菜などどこの産地のものを使用しているのかブラック・ボードに書いてあります。
私はほうれん草、パイナップル、ヨーグルトドリンクをいただきました。
今度は我が家の犬を連れて一緒に行こう。

☆about PETRA CAFE

6/21/2012

Post cards

Who am I going to send a card?
最近はがき、手紙を書いていないなあ・・・そろそろ誰かに送ろう。

6/20/2012

color for Summer

ターコイズとネッシーというグリーンがかった灰色ターコイズは派手に見えるけれど爪に塗ると
爽やかでいい感じです。

after the Typhoon

this is coffee tree. they survived. we found flower first time this year.



6/19/2012

love this coordinate (from RDujour)



またまたよくチェックするRDuJour から・・・・もうファッション誌、サイトでは秋物がじゃんじゃん紹介されていますね・・・

6/18/2012

fabric

the fabric I got today ....

always love Emilio Pucci.
going to make skirt and top.

今日ゲットした布です。大好きなエミリオ・プッチのものです。
膝丈のスカートとできたらトップも作りたいと思います。
この生地屋は本当にいいものをお値打ちで購入できます。
エトロ、ミッソーニ、ドルチエ&ガッバーナ、アルマーニなど等
シルク、ウール、麻、色々な素材の素敵な布を楽しめます。

fruits parlor

my Mother and I went to department store today for checking clothing fabric.
after finish shopping we went to fruits parlor for brake.

Mum had a pudding and fruits.

I had a mango & yogurt drink.

ひさしぶりに母とデパートの生地屋さんに夏の服用の生地を見に行きました。本当に久しぶり・・
そのあとで同じデパート内にあるフルーツ・パーラーに行きました。母はプリン・ア・ラ・モード、私はマンゴーヨーグルトドリンク。 ケーキにしなくて正解。さっぱりしていてとても美味しく頂きました。
☆フルーツ・パーラーTAKANO