ターコイズとネッシーというグリーンがかった灰色ターコイズは派手に見えるけれど爪に塗ると
爽やかでいい感じです。
6/20/2012
6/19/2012
6/18/2012
fabric
the fabric I got today ....
always love Emilio Pucci.
going to make skirt and top.
今日ゲットした布です。大好きなエミリオ・プッチのものです。
膝丈のスカートとできたらトップも作りたいと思います。
この生地屋は本当にいいものをお値打ちで購入できます。
エトロ、ミッソーニ、ドルチエ&ガッバーナ、アルマーニなど等
シルク、ウール、麻、色々な素材の素敵な布を楽しめます。
always love Emilio Pucci.
going to make skirt and top.
今日ゲットした布です。大好きなエミリオ・プッチのものです。
膝丈のスカートとできたらトップも作りたいと思います。
この生地屋は本当にいいものをお値打ちで購入できます。
エトロ、ミッソーニ、ドルチエ&ガッバーナ、アルマーニなど等
シルク、ウール、麻、色々な素材の素敵な布を楽しめます。
fruits parlor
my Mother and I went to department store today for checking clothing fabric.
after finish shopping we went to fruits parlor for brake.
Mum had a pudding and fruits.
I had a mango & yogurt drink.
ひさしぶりに母とデパートの生地屋さんに夏の服用の生地を見に行きました。本当に久しぶり・・
そのあとで同じデパート内にあるフルーツ・パーラーに行きました。母はプリン・ア・ラ・モード、私はマンゴーヨーグルトドリンク。 ケーキにしなくて正解。さっぱりしていてとても美味しく頂きました。
☆フルーツ・パーラーTAKANO
after finish shopping we went to fruits parlor for brake.
Mum had a pudding and fruits.
I had a mango & yogurt drink.
ひさしぶりに母とデパートの生地屋さんに夏の服用の生地を見に行きました。本当に久しぶり・・
そのあとで同じデパート内にあるフルーツ・パーラーに行きました。母はプリン・ア・ラ・モード、私はマンゴーヨーグルトドリンク。 ケーキにしなくて正解。さっぱりしていてとても美味しく頂きました。
☆フルーツ・パーラーTAKANO
6/17/2012
waiting for resurrection-Porsche356
I could tell right a way the name of this car because I saw it in the movie Bullit.(Steve McQueen!)
This is not mine. My friends car.
He will make it totally new soon inside & out.
While my friend is working....I will steal his car and drive!
このキュートなポルシェ356は友人のものです。中も外も勿論見違えるようにピカピカにする予定です。 スティーブ・マックイーンの映画ですでにこの車を見ているので一目見てすぐにこの車がなんなのかわかります。 友人が仕事でこの車を使ってないときの隙を見て私もドライブをさせてもらう予定です。
This is not mine. My friends car.
He will make it totally new soon inside & out.
While my friend is working....I will steal his car and drive!
このキュートなポルシェ356は友人のものです。中も外も勿論見違えるようにピカピカにする予定です。 スティーブ・マックイーンの映画ですでにこの車を見ているので一目見てすぐにこの車がなんなのかわかります。 友人が仕事でこの車を使ってないときの隙を見て私もドライブをさせてもらう予定です。
6/16/2012
Japanese tea room
Toyota Municipal Museum of Art has a very nice tea room. (300 yen for the tea and little sweets)
and you can see small castle too.
素敵なお茶室もあり、300円でお抹茶とお茶菓子を楽しむことができます。
another art museum
went to Toyota art museum today in the rain. design by Yoshio Taniguchi who designed fro MoMa in NY.
I loved design of the building. but outside of building, I like Okazaki museum MUCH better.
先日に引き続き今日は雨の中豊田市の美術館に行きました。NYの現代美術館のデザインをされた谷口吉生さんの作品です。建物自体はとてもすばらしいのですが、個人的には環境が岡崎のほうが好きです。犬の散歩ができるし、緑が多くて美しいのです。いるだけで気持ちが良いのです。
art book and movie
I can enjoy all of collection I saw at the museum.
美術館で水彩画の画集を購入しました。見てきた作品すべてが載っています。
家で眺めていたら大好きな懐かしい映画が見たくなりました『眺めのいい部屋』です。
6/15/2012
more garden pics
took so many beautiful garden pictures.
this is out side of their house. you can see fire fly around this small river.
あまりにも庭が綺麗なのでもっともっと写真を載せたいのですが(まだ取りまくって写真が
あるんです・・・・)これくらいにします。
家の外にある写真のちいさな川にはホタルがいるそうです。
Cats and tiny friend
The owners of this garden have 3 cats.
saw tiny frog. just became a frog from a tadpole. cute!
このお家にはかわいい猫が3匹いました。世界で一番?幸せな猫たちだと思います。
おたまじゃくしからかえるになったばかりのカエルを発見。
little paradise - garden
Friend took me to her friends house after we went to the museum.
They have a little paradise!
美術館の後、友人が彼女の友達の家に連れて行ってくれました。彼らの庭の
すばらしいこと!ちいさな楽園です。
Subscribe to:
Posts (Atom)